onsdag 2 juni 2010

Hallen före...

Det knackade på dörren och där stod tre hantverkare (eller en av dom var våran fastighetsskötare så han räknas egentligen inte). Varför ska sånna personer komma i de mest olägliga situationerna? Jag var mitt uppe i skrubbning av badkaret. Vitt linne, ingen BH och noppiga formlösa mjukisbyxor. Osminkad och oborstat hår hörde såklart också till!

Jag valde att ignorera dörrklockan första och andra gången. Tänkte att det säkert ändå bara är någon dum försäljare. Men så knackade dom en gång och direkt efter hörde jag nyckeln sättas i låset. Det var då jag kom på vilka det förmodligen var. Hör det inte till hyfs att ringa och förvara?
-HALLÅ? Ropar någon.

Det var då jag insåg att jag inte längre kunde gömma mig. Vart skulle jag ta vägen liksom? Så jag tog en handduk och höll mot min tröja som blivit både blöt och genomskinlig av allt skrubbande. Sen gick jag ner och hälsade på herrskapet, ljög ihop en historia om att jag stod i duschen.

Nu är dom iaf. här. Eller nej nu ljög jag; Dom var här, men nu har dom åkt för att köpa material och kommer snart tillbaka. Skönt att äntligen få en fungerande hall. Det tråkiga är dock att dom bara kommer ta den nedre hallen nu, den delen som var fuktskadad. Trapphuset och övrehallen tas efteråt, och dom har inget datum för det ännu. Så vi får leva med 70tals mattan ett tag till.

Här är en före bild på hallen som den ser ut just precis i detta nu. Givetvis sa jag åt dom att absolut inte skruva upp den hiskliga hatthyllan igen (som hör till lägenheten och inte är vår!)

Den gräsgröna dörren ska jag måla. Vilken färg jag valt kan ni säkert lista ut själva ;-)

1 kommentarer:

Anna sa...

Det är väl så när man bor i lgh.. Men här frågar dom alltid om dom får använda huvudnyckel, säger man ja så kommer dom när dom vill å säger man nej så bokar dom en tid.