fredag 18 juni 2010

Har fått en tradera-stalker!!

Igår vann jag en auktion på tradera, en liten tygbit för 6(!)kr. Jag vann auktionen klockan 15:44. Sen dess har jag fått ett vinnarmail (som jag inte svarat på, utan tänkte föra över pengar nu ikväll och därefter maila och bekräfta min överföring). När jag kom ut från bion för 40 min sedan så har jag 2 missade samtal från ett okänt nummer, ett röstmeddelande och ett sms.
Läser först smset;

"Hej. Du vann tyget på Tradera! Jag har ringt två gånger till din mobil, mailat två gånger, vill veta om du sett dom och fortfarande vill ha tyget? Hör av dig så fort du ser det här!"

Lyssnar av röstmeddelande;

"Hej. Du har vunnit tyg av mig men jag har inte lyckats nå dig. Ska du ha tyget eller hur blir det?".

Kommer hem och har ett nytt mail från henne med samma budskap som ovan.

HALLÅ? Alla kanske inte har tid att sitta vid datorn 24h om dygnet och svara på eventuella vinstmail från tradera? Känns som en oskriven regel att iaf. vänta någon dag innan man börjar trakasera någon. Dessutom över 6(!!) kronor. Hur stressigt kan det vara liksom?

0 kommentarer: