tisdag 1 juni 2010

Fick en tillsägelse idag på jobbet

En timme innan jag slutade ringde chefen till min telefon, "Kan du komma förbi mig innan du går hem idag?".
"Har jag varit dum?" svarade jag med ett skratt. Och han svarade "Bara lite".

Så i en timme satt jag och försökte komma på något jag gjort fel, men kom inte på något. När jag kom upp till hans kontor visade han mig två papper. Den ena full med text, den andra en övervakningsbild på en tjej med jeansshorts.

"Du har glömt kolla leg när det här tjejen köpte cigg igår. Hon är bara 23 och vi ska kolla leg på alla under 25", sa chefen.

Så ja, jag hade tydligen inte kollat leg på den här tjejen som tydligt var över 18 och fick köpa cigaretter. Men eftersom Willys policy är att kolla leg på alla under 25år gjorde jag fel. Sen att hon såg ut att vara över 25 kvittade tydligen. Jaja, jag bad om ursäkt i alla fall. Vad mer kan man göra?

5 kommentarer:

Monica sa...

eeeehhhh....?

Jessica sa...

Själv är jag 35 och fick visa leg på Willys för några veckor sen när jag skulle köpa ciggaretter.

Blev inte helt nöjd men ni gör ju bara ert jobb.

Kul sida har du iallafall.

Kram

. sa...

Hahaha VA??
Sjukt!!

Sofie sa...

På Ica måste ju alla visa leg, oavsett ålder (eller är det bara för öl?). Jag tycker det är bra att man har de reglerna, hellre kolla för många än för få. Men jag minns själv när jag jobbade i kassan på ett närlivs vad svårt det var att komma ihåg. Men ett tips kan vara att kolla på kvinnor i 40-årsålder med kommentaren "du ser ju så ung ut", brukar kunna vara populärt ;)

Anna sa...

ok... tja han kanske bara ville ditt bästa. Du vet väl om att det är du som blir straffad ifall du säljer till yngre??