lördag 25 december 2010

Julen 2010

Vi har precis kommit hem från Vettershaga utanför Norrtälje där vi spenderat tre dagar hemma hos min plastsyster Marie med familj. Det har varit en riktigt lyckad helg men många skratt, god mat och glada barn! Är så nöjd med årets julfirande, och att få fira tillsammans med pappa kändes riktigt roligt - det var längesen vi gjorde det.

Barnen är jättenöjda med sina julklappar, tack alla! Husse var också nöjd med endast Arsenal-klappar och jag sitter här o myser i min supermjuka nya morgonrock. Fick även Sex and the city filmerna, boken "The Carrie diarys", badlakan och ansiktskräm.

Den bästa julklappen av dom alla var nog ändå att Camilla (Maries dotter) erbjöd mig en timmes ansiktsbehandling. Hon håller på att utbilda sig till hudvårdsterapeut på Axelssons, och var helt otroligt duktig. Helt underbart att få ligga och bli ompysslad i en hel timme, utan något som stör. Det behövde denna slitna tvåbarnsmamma!

Här kommer helgens skörd av foton :-)
Hoppas ni alla har haft det riktigt härligt under julen.

Efter grötfrukosten tog vi en härligt frisk promenad med pulka och sparkar. Underbart!

Jag och Oliver

Finaste Mini i pulkan med den nya mössan som han bokstavligen snodde från Pumpalot lagret. Han är galen i elefanter och det fanns inte en chans att han tänkte ge upp kampen om att få mössan!


Ossian ville köra sparken själv, min stora kille!

Oliver pussar tomten

Marie och Oliver fann varandra direkt <3>
Efter Kalle Anka och gott julbord kom äntligen(!) tomten. Ossian var inte blyg alls, han frågade varför tomten stampade så mycket på trappan innan han kom in. Knasboll!
Oliver blev lite rädd i början men det gick snabbt över.

Julklappsöppning!
När tomten gått och barnen somnat satt vi uppe länge och spelade brädspel. "Kampen mellan kvinna och man" och "Med andra ord". Oj så vi skattade, det var verkligen tokroligt!!
Nu ska jag krypa upp i sängen med Husse och titta på Sex and the city. Kajsa får såklart också vara med, hon har saknat oss!

0 kommentarer: