tisdag 7 december 2010

Dag 7 - En helt vanlig dag

Vi lever lite "varannanvecka-liv" tackvare Husses arbetstider. Ena veckan jobbar han 06:30-15:30 och nästa vecka 09:15-18:15 så dagarna skiljer sig åt de olika veckorna.
Men jag tänkte berätta hur en vanlig dag ser ut när han jobbar tidigt pass.

05:00 Husses klocka ringer. Jag drar täcket över huvudet och somnar om.
06:00 Oliver vaknar med ett stort leende och en massa kramar. Vi ligger kvar i sängen och gosar och pratar.
07:00 Ossian vaknar(ibland måste vi väcka honom), och vi alla går upp. Sätter på kläder, borstar tänder och tittar lite på barnprogram.
07:30 på med alla ytterkläder och promenerar 30min till dagis.
08:10 Lämnar barnen och går hem igen.
08:30 Jag äter frukost. Oftast bara en naturdiet shake.

Vad jag gör under dagtid skiljer sig åt beroende på hur jag mår. Om jag har en bra dag städar jag hemma, tvättar, diskar och syr endel. Ringer telefonsamtal, fixar med papper och sånt.
Har jag en dålig dag gör jag inte mycket alls.

15:30 Oftast brukar jag promenera till dagis även fast Husse hämtar. Mest för att jag ska komma ut och sen för att jag tycker det är fruktansvärt mysigt att hämta barn på dagis.
16:00 Hämta glada barn, leker en stund tillsammans innan maten.
17:00 Middag
17:30 Varannan dag badar vi. Sen läser vi saga, ser på barnprogram och myser. Försöker varva ner och ta det lugnt.
18:30 Oliver säger godnatt, lägger sig i sängen med vällingen och somnar själv.
19:00 Ossian säger godnatt på samma sätt som lillebror

Mamman och Hussen värderar sin kvällstid tillsammans högt. Vi umgås nästan alltid med varandra på kvällarna och tycker det är viktigt för vårat förhållande att få den ensamtiden tillsammans.

0 kommentarer: