fredag 31 december 2010

Årskrönika 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag kan faktiskt inte komma på något. Vad tråkigt! Kanske får bli mitt nya nyårslöfte? Att göra något helt nytt.


2. Höll du några av dina nyårslöften? Haha näe, jag lovade ju att kommentera varenda blogginlägg jag läst. Det höll i sig i några dagar, sen gav jag upp då jag läser sisårdär sjuttioelva sybloggar om dagen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Linda fick en liten Malin i Juli. Min sybloggarkompis Madde fick en Wilhelm. Agneta som var med i samma föräldragrupp som mig i VH fick en Carl. En arbetskamrat, Linda fick en gullig Lucas.


4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov

5. Vilka länder besökte du? Räknas Finland ombord på en båt?

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Mer struktur i vardagen. Lägre ljudnivå hemma.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 19 juni. Kronprinsessans bröllop. Jag är en av de som tycker om monarkin och hyllade brudparet på plats i Stockholm.

8. Vad var din största framgång 2010? Pumpalot, helt klart.

9. Största misstaget? Att börja skolan så långt hemifrån. Det var dömt att misslyckas då folkhögskolan är stenhårda på att man ska ha minst 80% närvaro för att bli godkänd. Det var tufft när dagis ringde om barnen blivit sjuka, det tog mig två timmar innan jag kunde hämta dom. Och det var tufft de dagar jag var tvungen att vabba. Varför finns det inga vettiga jobb/utbildningar i Nynäshamn för? Livet skulle vara betydligt enklare då!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har varit sjukskriven 2månader under hösten. Man har fortsatt på en utredning kring mig som egentligen startade redan under min tonår men aldrig färdigställdes. Jag har fått en diagnos.

11. Bästa köpet? 3 meter lila collagetyg (som blev en OP till mig själv. Bästa plagget någonsin!)

12. Vad spenderade du mest pengar på? Vi har inte gjort några stora inköp under året.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag blir glad varje dag när jag ser hur mina barn utvecklas.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Ingen speciell.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Betydligt mer nedstämd.

16. Vad önskar du att du gjort mer? organiserat hemma. I skåp, förråd etc.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bråkat med barnen och mannen

18. Hur tillbringar du julen? Hemma hos familjen Bjureström utanför Norrtälje

19. Blev du kär i år? Inte mer än jag redan var

20. Favoritprogram på TV? Ensam mamma söker kanske.

21. Bästa boken du läste i år? En blomma i afrikas öken

22. Största musikaliska upptäckten? Mora Träsk?!

24. Något du fick och önskade dig när du fyllde år? En jättefin medicinlåda som nu pryder hyllan i badrummet.

25. Något du önskade dig men inte fick? en overlock maskin

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Åt middag med familjen

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer tålamod

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?Jag gick ner 16,5kg under 2010, har inte råd att köpa en helt ny garderob så tyvärr har stilen varit ofrivilligt baggy :-P

29. Vad fick dig att må bra? När Ossian och Oliver skrattar tillsammans.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Jidhe är ju bra charmig.

31. Vem saknade du? Morfar

32. De bästa nya människorna du träffade? Måste nog vara Jenny som jag brukar stå på marknader tillsammans med. Härlig tjej!

0 kommentarer: