onsdag 1 december 2010

Dag 1 - Om mig


Jag har valt att fokusera på vem Johannah är just idag, hela livshistorien har jag varken lust eller tid att printa ner.

Jag är nog en ganska komplicerad varelse. Det mesta är antingen vitt eller svart med mig, jag ser sällan grå toner. Så antingen är jag sprudlande glad eller riktigt ledsen. Antingen tycker jag om något riktigt mycket, eller så ogillar jag det skarpt. Antingen är det fint väder, eller så är det fult väder.

Jag har nog alltid varit så, men det är först den senaste tiden jag själv insett det. Jag har liksom inget mellanläge. Detta medför stora svängningar och förändringar i mitt liv som ofta sker väldigt snabbt. Det är möjligt att ni läsare redan uppfattat mig som väldigt ombytlig, och det stämmer nog väldigt bra in i verkligheten.

Jag är väldigt glad över att jag är gift med just Andrew. Och jag är ännu mer tacksam att just han är pappa till mina två barn.

Vi bor i ett halvt radhus kan man säga, på övervåningen. Under oss bor "tanten och farbrorn" som Ossian brukar säga.

Som person är jag ganska bestämd - jag vill ha saker och ting på mitt sätt. Jag trivs bra med att vara ensam och har inget behov av att prata med mina kompisar dagligen. Jag är impulsiv slarvig och väldigt bra på att skjuta upp tråkiga saker som måste göras. Jag har ständigt en längtan efter något annat - att se världen, att uppleva nya saker och att växa som person.

När jag läser igenom det jag har skrivit inser jag ganska snabbt att idag är en sån där dålig dag. Det syns ganska tydligt. Inte mycket possitivt att säga om någonting. Men av erfarenhet vet jag att efter regn kommer solsken - och då kan jag nog komplettera det här inlägget med alla de possitiva egenskaper som jag faktiskt besitter ;-)

0 kommentarer: