tisdag 9 februari 2010

Sockerfri 9feb-9mars

Min kompis Monica ska vara sockerfri i en månad. Jag tänker följa hennes exemplar. Det gäller rena onyttigheter som läsk, kakor, godis etc. Jag tänker inte stå och läsa på varandra förpackning med mat, bröd osv. Det fick jag nog av när vi gjorde "Du är vad du äter". Utan det är godis och snacks som ska bort. Lägger även till att jag inte ska äta chips, ostbågar etc.

Så här är förbjudet listan;
- Godis, chips, snacks
- Läsk, thé med socker, oboy
- Kakor, bullar, tårta
- Glass

Det är även förbjudet att byta ut ovanstående mot produkter med sötningsmedel i.

Jag börjar idag, och kör först och främst i en månad. Utmanar er alla att göra samma sak, vad kan det skada?

1 kommentarer:

Anonym sa...

glöm inte jos!

många gånger lika sött som läsk...