måndag 22 februari 2010

En riktig skit dag.

Gick till tåget 05.30 i morse. Klockan 06.25 kunde vi lämna Ösmo. Redan då kände jag mig väldigt tveksam till hur det här skulle sluta. Det var 22minus ute, svinkallt! På slutet fick vi iallafall vänta i ett tåg som skulle mot Nynäshamn.

Kom fram till Västerhaninge 06.45. Där säger tågföraren "Här ska det finnas ett anslutningståg mot Stockholm. Men jag vet inte vart det befinner sig eller när det kommer att gå". Står ute i kylan i tio minuter innan dom säger "Tåget mot Stockholm är inställt, även nästa tåg mot Stockholm kommer att ställas in. Räkna med stora förseningar. Vi kan inte säga när nästa tåg mot Stockholm går."

Bakom mig stog tåget som skulle tillbaka mot Nynäshamn. Framför mig fanns tom räls och extrem kyla. På nyheterna läste jag att tunnelbanetrafik och bussar krånglar. Valet var ganska lätt. Jag åkte hem.

Kom hem två timmar efter att jag gick i morse, och frös som en galning.

Blev anklagad för att ljuga om att ett tåg spårat ur. Hatar att bli falskt anklagad. Och blev sen anklagad för att ljuga om tågen, för enligt personen i fråga går alla pendeltåg enligt tidtabell. Konstigt att jag fick stå ute i nästan två timmar då tycker jag. Och väldigt tråkgit att man måste gå till min man och snacka skit utan underlag, det gör ju inte direkt stämningen hemma bra. Jag behövde verkligen inte det här just nu.

3 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Kramar till dig!!!! Jag hade gett upp långt tidigare!!!

Och den som säger att tågen går som dom ska kan inte ha ordentlig koll... Överallt meddelas det om strulen med trafiken och man uppmanas stanna hemma om man kan. Och du försökte ju faktiskt. Men man kan inte begära att du skulle ha stått och väntat minst 30min till i -20 grader på ett tåg som kanske inte ens hade kommit.

Och det urspårade tåget nämndes tom på nyheterna. Be personen i fråga att lyssna på tv4's lokala sändning från 6:30 imorse!!!!

Monica sa...

Riktigt illa både att snacka skit och att tro på den som snackar...

Anonym sa...

Men jag förstår inte :( var det jobbet som inte trodde på dig? eller var det din man som inte trodde på dig?

Mvh/My