lördag 27 februari 2010

En sjuk dag!


Idag har hela familjen legat däckade. Vi är genomförkylda med hosta som gör ont i hela bröskorgen, snorpapper som fyller hela papperskorgen och barnen har feber. Kunde ju ha spenderat helgen på ett roligare vis om man säger så.

Idag när vi var och handlade mat hände en läskig olycka. Oliver satt i kundvagnen och helt plötsligt ger ryggstödet vika och han rasar bakåt ner i vagnen och slår i bakhuvudet. Han gallskriker, både av rädsla och smärta. Jag blir helt skakis, var verkligen jätte obehagligt. Tar kontakt med personal och berättar vad som hänt. Dom tar det verkligen på största allvar och ringer efter butikschefen som kommer för att tala med oss. Jag förklarar att vi inte är ute efter någon ersättning utan bara ville uppmärksamma dom om detta, och hoppas att dom nu kommer att se över sina kundvagnar. Förmodligen har plasten spruckit av antingen kylan eller att någon tappat något som slagit emot plasten på sitsen. Vi fick hur som helst presentkort och många förlåt som lite plåster på såren. Oliver mår bra nu, han blev mest rädd och jag är glad att det gick så pass bra som det gjorde.

Idag pillade Ossian ut en stor snorkråka ur sin näsa och utbrast glatt "JAG HAR KAKOR I NÄSAN!". Vi skrattade gott åt det!

Har även bokat in en tripp till Norrtälje den 19 mars. Vi har blivit tvugna att ställa in många gånger nu, men jag hoppas verkligen det blir av denna gång. Vi åker ner till min styvsyster Marie på fredagen och sover kvar till söndagen. Åker till pappa och käkar på lördagen. Ska bli mysigt att umgås med alla där uppe!

Nu ska jag krypa upp i soffan med Husse.

0 kommentarer: