lördag 6 februari 2010

Life changes.

Kopierar rakt av det som står i Pumpalot-bloggen, vet inte om alla läser den nämligen.

Livet är fullt av svåra val och vägskäl. Något som kändes självklart för några månader sedan kanske längre inte är lika självklart. Drömmar förändras och nya önskningar skapas. Låter det djupt? Det är det också.

Har funderat mycket kring min sömnad senaste veckorna, sen symaskinen kom tillbaka från service. Jag fullkomligt älskar att sy, att skapa och få vara kreativ. Men på senaste tiden har alla beställningar bara legat som ett tungt regnmoln över mitt huvud, ett jobbigt måste.

Nu när jag börjat mitt nya jobb och pendlar flera timmar om dagen har jag kommit att värdera tiden tillsammans med mina barn mycket högre. Jag har max 30min om dagen tillsammans med mina barn på vardagarna, och helgerna vill jag inte göra något annat än att umgås med dom. Jag vill inte ha en lång lista med saker jag måste sy när jag väl är ledig. Jag vill ha friheten att själv bestämma när och vad jag ska sy.

Föräldraledigheten med min yngsta sprang iväg. Och jag vill inte ens tänka på hur många timmar jag suttit framför symaskinen istället för att lära känna mitt barn.

Barnen växer så snabbt och snart har flera år passerat. Jag vill vara med mina barn nu, medans dom är små. Jag vill inte missa något på vägen för att jag prioriterade fel. Ossian och Oliver är det absolut käraste jag har, och det är dags att jag börjar visa det.

Med det sagt, har jag beslutat att sälja min nya symaskin och köpa en enklare. Det finns ingen anledning att sitta med en sån här avancerad maskin som jag bara kommer använda då och då. Om du är intresserad av maskinen får du kolla på pumpalot.blogspot.com

0 kommentarer: