tisdag 9 februari 2010

Nytt jobb

Har ju inte berättat något om mitt nya jobb kom jag på. Tiden bara rusar iväg! Jag trivs bra än så länge. Tjejerna jag jobbar med är roliga och sånna människor jag faktiskt skulle kunnat umgås med privat med, så det känns jätte bra. Arbetsuppgifterna är helt okej, hade kanske trott att det var lite mer mail-kundtjänst för att variera allt telefonsnackande, men det funkar ändå. Företaget känns seriöst och alla är vänliga.
Så den enda nackdelen är egentligen resvägen. Vi böjade överväga att flytta närmare stan men har nu tagit beslutet att inte göra det. Jag vill inte rycka upp Ossian från sin förskola, nu när vi äntligen har hittat en som vi ÄLSKAR! Spring i benen är typ världens bästa förskola och det finns ingenting med den som jag skulle vilja ändra. Vågar man verkligen byta bort det för det okända? Vi kom fram till att vi vågar inte det.
Istället får jag pendla tills jag skaffat mitt körkort. Ska börja övningsköra med Andys jobbarkompis Annica så fort snön smält. Så förhoppningsvis blri det körkort 2010.

1 kommentarer:

Erika sa...

Vet precis hur ni tänker. Vi känner samma sak. Det enda vi inte byter bort är barnens förskola. men som sagt, det blir ju lite pyssel och fix runt det istället. Kul att du fick ett jobb, jag söker med lys och lykta och börjar bli riktigt nervös för att jag inte finner nåt. Kram