onsdag 10 juni 2009

Skylla mig själv? Näe, jag skyller på mamma!

Sitter här och filurar på vad jag ska hitta på med barnen idag. Hämtar Ossian klockan 14 och Husse är inte hemma förän runt 19. Och ja, jag erkänner det är SVÅRT att ha båda barnen själv så länge. Med facit i hand önskar jag att vi inte hade skaffat barn så tätt.. Skyll dig själv tänker ni nu, men nej det tänker jag inte, jag skyller minsann på min kära mor som tjatade, gnatade och tjatade lite till om ett barnbarn... och nu har hon mage att tycka synd om Ossian som fått växa upp för fort! (ta inte illa upp mamma, jag skriver detta med ironi i rösten och menar inget illa, vet att det faktiskt var jag själv som stod för barnaverkstaden... tillsammans med Husse dårå men det är bara så sköt att skylla ifrån sig lite!).

Men allvarligt så fasar jag faktikst för dessa dagar, när Ossian slutar 14 och det är hela fem timmar tills husse kommer hem, det är upplagt för tårar och skrik... För hur jag än gör så lyckas jag inte finnas där för båda barnen till hundra procent HELA tiden...

4 kommentarer:

mamma sa...

Förlåt :o( Tänkte inte på dig eller Andy när jag föreslog det, utan på hur kul killarna kommer att få när dom växer upp med varandra när inte åldersskillnaden är så stor.
Ha lite tålamod så ska du se att det blir bättre längre fram.

Uffe sa...

vi kommer på fredag, då får du ett problem mindre, det är inte lätt att ställa upp till 100% jämnt men jag tycker att du gör ett bra jobb ändå.

Anna sa...

Helt ärligt så tänker jag faktiskt "skyll dig själv".. Men jag tror faktiskt det är många som tänker som du.. att det är mysigt att ha två tätt och att dom har varandra när dom blir större..

Patriks syster och bror har båda bara 1 år mellan sina barn.. och jag känner mig lika glad varje gång vi umgåtts med dom att jag bara har ett än så länge ;) Jag förstår inte alls hur ni orkar att ta hand om två små.. jag har fullt upp med bara Ebba.

Men jag hoppas att det går bättre å bättre :) Vi kommer dock att vända minst 4 år innan vi skaffar en till :)

Monica sa...

Att jag tänker skyll dig själv är väl kanske ingen nyhet! ;-)

Men vi får hoppas att dom kommer att komma bra överrens och leka och dela på kompisar när dom blir större!
Det blir ju bara lättare ju större och mer självgående dom blir! och tiden går ju fort! ;-)