torsdag 11 juni 2009

Barn är brutalt ärliga...

Vi mötte en GROVT överviktig man idag när vi var på väg hem från dagis. Han var så tjock att han hade käpp för att orka gå.
Ossian tittar storögt på honom, pekar och ropar "Titta! Titta! Titta" och när jag inte svarar honom ropar han ännu högre "TITTA MAMMA, TITTA!"
När mannen är precis vid vår sida vrider Ossian huvudet och glor på honom och ljudar fram världens längsta "OOOOOOOOOOOOOOJ!"


Fast när jag var liten gjorde jag en ÄNNU pinsammare sak, än sålänge spelar Ossian inte i samma liga som mig ;-)

1 kommentarer:

Madelene sa...

Ja, barn håller inte inne med sanningen! :0) Så enkelt är det! Många ggr ma känner sig illröd i ansiktet när man har de små med! Min dotter brukar skrika när hon ser en snygg kille: MAMMA MAMMA titta va han va snygg!!!! Och då är det någon i MIN ålder hon gormar över! :0) Min son brukar även busvissla efter snygga "brudar". Börjar på att ana att det kan vara hans fars ideér ;0)