torsdag 25 juni 2009

Nakna barn på dagis...

För några veckor sedan bad husses syster mig att radera alla foton på hennes barn från facebook. Hon var orolig att dom skulle hamna i någon pedofils samling. Observera att dessa bilder var helt normala kläder på fullklädda barn...

Idag när jag hämtade Ossian på dagis var dom ute i solen och han kom springande mot mig utan blöja. Om incidenten med husses syster inte hade hänt skulle jag nog inte ha tänkt på det, men nu blev jag lite kluven. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker/känner i den här frågan. Givetvis vill jag att mina ungar ska kunna vädra snoppen, måste ju vara super skönt - å andra sidan kan det ju gå förbi en pedofil eller liknande... Vad tycker ni?

7 kommentarer:

mamma sa...

Jag röstar för nakenhet, vilket är helt naturligt. Pedofiler har funnits i alla tider och kommer fortsätta finnas och kommer alltid att finnas. Man kan inte skydda vare sig själv eller någon annan mot sjuka människor i samhället. Du kan ju trösta dig med att det finns nog övervägande "friska" människor därute iallafall.
Kram

Monica sa...

Jag håller med din mamma fullständigt! Och pedofiler kan ju gå igång på barn med eller utan kläder.. dom har nog fantasi.. Så släpp dom tankarna, annars kommer du vara tvungen att gå runt och vara rädd och misstänksam mot varenda människa som går förbi er och tittar på dina barn!

Anna sa...

Jag tycker helt tvärtom dom andra.. visst är det naturligt att vara naken.. MEN jag skulle inte vilja att Ebba var naken springades ute hos sin dagmamma. Naken kan man vara inne.. eller på stranden när föräldrarna får bestämma.

Anonym sa...

våra springer i vattenspridare på skola och dagis iförda badkläder
så vill ni ej ha dom nakna skicka med badkläder till barnen att vattenleka i denna underbara tid på året!

m

Emma sa...

Jag tycker nog det beror lite på läget på dagiset. liams dagis ligger inte nära nån väg eller nåt där det går mycket folk, utan dom som går där är andra barn på väg till skolan, eller föräldrar som ska hämta barn. Så där skulle jag inte bry mig om dom springer nakna i vattenspridare.

Hade läget varit ett annat och mycket folk hade passerat så hade jag nog slängt ner ett par badbyxor i dagisväskan... Man vet ju som sagt aldrig vad det är för miffon som lallar runt.

Johannah sa...

men dom lekte inte med vatten, så varför inte ha blöja på i så fall? Dom lär ju inte sätta på honom badbyxor då...

Johannah sa...

Emma, dagis ligger mitt i centrum, men det är buskar och sånt så man ser inte RAKT in...