söndag 7 juni 2009

Dagisfasoner!

Nu börjar de negativa impakterna av dagis märkas på Ossian. När vi säger till honom riktigt på skarpen svarar han "DUMMA!" och ikväll spottade han ut sin middag och sa "BLÄ". Kan garantera att det inte är några ord vi har lärt honom i alla fall!

Idag var vi till Nacka Forum och åt lunch med Janne, Veronica och Meja. Mycket trevligt. Meja har blivit så stor! Vi köpte ett par helt underbara linnebyxor åt Ossian på Polarn & Pyret som han ska ha på midsommar, tillsammans med linneskjotan från Cypern... Tror det blir super fint!

Har ännu inte hittat något till Oliver, men har ju ett par veckor kvar så...

Ikväll ska nog Husse sova tidigt (han har huvudvärk) och jag ska väl sy som vanligt. Oftast längtar jag till kvällarna så jag får sy, men idag har jag faktiskt ingen vidare lust men jag har runt tio plagg som jag behöver leverera under nästa vecka så det är bara att bita i det sura äpplet.
Kommer lägga in ett beställningsstopp i mitten av nästa vecka så jag hinner leverera allt innan Ossian går på "semester" från dagis, för då kommer jag inte hinna mycket. Han blir hemma 5,5 veckor i sommar, undrar vad vi ska aktivera oss med när öppna förskolan har stängt :-(
Linnebyxor från Polarn&Pyret
Linneskjortan från Cypern

1 kommentarer:

Anna sa...

Även fast om han lärt sig hemska dagisfasoner är han ju jättebra på prata.. Ebba hon säger ju bara mamma fortfarande..