onsdag 4 mars 2009

Tummen upp för begagnat...

Jag handlar ganska mycket begagnade kläder åt mina barn, och jag gillar det! Gör det inte för att vi inte har råd med nya kläder som vissa verkar tro! Vi köper nya kläder också, men ibland föredrar jag faktiskt begagnat - det är lite mer själ i dem kläderna.

Jag gör det för att det värnar om miljön - varför köpa nya kläder när de begagnade knappt hunnit bli använda innan de blivit urväxta?

Jag gör det för att det är bra för mina barns hud, alla hemska kemikalier som nya kläder är fyllda av är borttvättade för länge sen.

Jag gör det för att man kan hitta riktiga fynd, varför betala mer än dubbla i butiken när kläderna är i princip oanvända?

Jag gör det gör att kläderna är som finast när dom blivit tvättade och använda, de är mycket mjukare och därför också bekvämare.

Tummen upp för begagnat!

Begagnade igelkottsbyxor...

0 kommentarer: