fredag 20 mars 2009

God (?) morgon

Fy vilken helvetesnatt vi har haft här hemma... Det började med att Oliver spydde ner HELA extra sängen i Ossians rum. Vi har sovit där senaste dagarna eftersom både Husse och Ossian är så förkylda att jag inte vill ha Oliver nära dom... Men när jag insåg att hela madrassen var dyngsur av spya gjorde jag ett undantag, så vi la oss alla fyra i dubbelsängen...
Ossian hostade hur mycket som helst och vi tvingade i honom hostmedicin, sen vaknade han någon gång i timmen och bara grät för att han var så täppt i näsan.
Husse hade också ordentliga hostattacker. Oliver som oroligt och ville snutta i princip hela natten, och till slut vid halv 4 gav jag upp och gick upp med honom... Då spydde han ner hela soffan för att han ätit för mycket.

Är sååå trött idag. Ossian är på förskolan eftersom han är feberfri och pigg på dagtid, om jag skulle hålla honom hemma ända tills han är helt host och snorfri skulle det bli någon gång i sommar typ. Husse är hemma från jobbet och är sjuk. Jag har ont i halsen men försöker att inte tänka på det, någon måste ju vara den som har orken kvar att ta hand om allt.

Sarah kommer hit idag och hälsar på. Blir nog en tripp till Nynäs för att lämna barnkläder i en secondhand butik där innan vi hämtar Ossian på dagis vid två.

Jag har faktiskt inte shoppat något sen jag lovade att sluta, men det har inte varit helt lätt alla gånger. Jag får tvinga mig att inte gå in i några butiker osv. Och jag har märkt att mitt humör inte är det bästa heller. Tålamodet är på botten och livet känns bara allmänt tråkigt och jobbigt. Det är vid sånna tillfällen shoppandet brukar få mig att bli glad igen, vad ska jag nu se fram emot och bli glad av?

1 kommentarer:

ossians och olivers mormor sa...

Tänk på allt ni kan göra tillsammans istället, t.ex er cypernresa så kanske du har något att se fram emot.
kram