torsdag 5 mars 2009

Min duktiga dagispojke!

Vi började skola in Ossian på förskolan i måndags och det har verkligen gått jätte bra! Idag lämnade jag honom där själv en halvtimme, och han hade skött sig exemplariskt. Han hade blivit lite trött mot slutet, och då hade han krypit upp i frökens knä och gett henne en stor kram! Sötnosen min!
Han har skaffat beundrarinna också, en treårig flicka är helt tokig i honom. Varje dag vi kommer springer hon fram till honom, klappar honom på kinden och utbrister "HAN ÄR SÅ SÖT!". Häromdagen fick hon mig att lova att ta tillbaka Ossian nästa dag :-)
Han har dock fått ett släng av dagis-hostan som alla verkar få, daddy ska stanna på apoteket på vägen hem och köpa hostmedicin.
Dom har ett föräldraråd på förskolan som jag tänkte gå med i, lika bra att engagera sig så man får göra sin röst hörd...

Nu är jag så otroligt less på snö och slask - vill ha vår, vill slippa slänga på barnen så mycket kläder och trampa i vattenpölar på väg till dagis... USH!!
Jaja, "bara" 74 dagar kvar tills vi ligger och solar på Cypern :-)

Har bara fått tre ordentliga svar på dopinbjudningarna än, sista svarsdatum är sista mars, undrar varför alla alltid väntar till sista sekunden med att svara... *funderar*..

Näe, nu har jag bättre saker för mig...

2 kommentarer:

Helena " Goz" sa...

har ni inget för er så e ni vaälkomna på Neo´s dop nu ihelgen .. skulle vara ett bar tillfälle o ses igen .. hehehe

Anonym sa...

Han är så himla duktig Ossian! Sa ju att det skulle gå hur bra som helst! ;-)

Hoppas att du räknar oss som en av dom tre som svarat ordentligt! :-)

Ses imorn!