onsdag 25 mars 2009

då var det dags igen...

En dag hann Ossian vara på dagis innan han blev sjuk igen. Någon som vet hur lång tid det brukar ta tills dom blivit lite mer imun mot alla smittor? Redan i går eftermiddag fick han relativt hög feber och vill bara sitta i knä... När Husse kom hem från jobbet låg båda killarna i mitt knä och sov, älsklingarna mina.
I morse vaknade jag med feberfrossa och ordentligt ont i halsen... Så idag blir det till att STÅ UT, eftersom Husse var hemma hela förra veckan när han var dålig vill han inte vara hemma mer, vilket jag förstår.

Funderar på att ändra Ossians dagisschema så han är där mån-fre tills han inte är sjuk hela tiden. För som det är nu är han ju aldrig där..
Från den 20 april är Husse föräldraledig varje måndag, så då får han gå tillbaka till det nuvarande schemat..

Hoppas vi är friska på fredag, för jag vill verkligen träffa morfar och stina :-(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi skolade in vår dotter i februari och hitills hunnit med tre magsjukor och två förkylningar. Man blir helt matt. Känns som att smittorna brukar ge sig lite efter påsk, när det blir vår på riktigt. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig. Tror att det kan vara värsta säsongen att skola in så här på vintern faktiskt.

Anonym sa...

När Wilda började va vi där en vecka, hemma en vecka, där en vecka och hemma en vecka till!
Hon är fortfarande snorig.. Och då har vi varit där i snart 2 månader.. Ingen aning om hur lång tid det tar tills dom är emd i bakteriefloran.. Fast sen är det ju sånt förkyldningsväder nu oxå.. så till sommaren blir dom väl frska! ;-)

Anonym sa...

och stava kan jag inte göra för fem öre idag! ;-)