måndag 16 mars 2009

Slut på förnekelse....

När man har ett beroende, är första steget ut ur fällan att erkänna att man har ett problem. Jag har ett problem, ett beroende.. Jag är köpmissbrukare. Jag handlar och handlar och handlar för att ibland är det allt som får mig på bra humör. Jag har förstört så mycket i mitt liv pga. detta, och att Andy stannat vid min sida är ibland svårt att förstå. Vi har fått flytta flera gånger för att jag handlar för mycket, vi har fått sälja bilar, lägenheter och massa andra saker för att ha råd med mitt beroende. Nu är det slut med detta. Jag ska söka hjälp.

För er som vill veta mer om detta är detta är super bra sida; www.kopberoende.se

Varför skriver jag då detta i min blogg? Jo, för att jag måste sluta skämmas för det för att kunna göra en förändring i mitt liv. Jag kan inte längre smussla med det, dessutom behöver jag att alla ni som står mig nära vet om detta - så ni kanske kan hjälpa mig att fatta rätt beslut i svåra situationer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

starkt att erkänna gumman.
Nu tar du en dag i taget så ska du se att det funkar.
kram

Anonym sa...

Nu blir jag stolt över dig Johannah!!