fredag 13 mars 2009

Fredag... snart lördag :-)

Ossian är hemma idag med, tycker det känns onödigt att stressa igenom inskolningen med 5 dagar i veckan när han bara kommer att gå 3 dagar i veckan sen. Tis - Tors kommer han att vara där, varannan vecka 8-14, och varannan 9-15. Den veckan han börjar 8 ska Andy lämna honom innan jobbet nämligen...

Idag har jag försökt få tag på alla mammor jag känner men ingen vill följa med mig till Handen :-(
Måste till banken och sen storhandla mat med Andy när han slutat. Ska springa förbi Babyland med och se om dom fortfarande har vintervantar på rea, Ossian har tappat bort ena Polarn vanten redan *sucka*... Får tvinga honom att ha vanthållare från och med nu, även fast han gallskriker och försöker slå bort dem så dom flyger upp och daskar till honom i ansiktet.

Längtar super mycket tills i morgon för då ska jag och Oliver åka hem till min bästaste bästa kompis Sandra. Om ni inte minns så fick hon också en bebis för ett tag sen, lille Elias (en månad yngre än Oliver) och sen har hon även Hampus som är 6 dagar yngre än Ossian. Riktigt bra tajmat!! :-)
Vi ska äta god middag och titta på Melodofestivalen. Sen på söndag tänkte vi ta en VÅRpromenad för det ska visst bli upp mot 10grader varmt! Och så ska vi även börja planeringen av våran Reunionfest, det var ju 10år sen vi gick ut högstadiet i år, så vi tänkte dra ihop klassen för en strandfest på Ingarö i Juni *mys*

Medans vi är där ska Husse och Ossian ha roligt på eget håll. Dom ska ha myskväll på lördag och sen på vildmarksmässan med mamma och uffe på söndag. Tror det är jätte bra för Ossian att han ibland får vara ensam med en av oss, utan att Oliver är med. Lite egen tid liksom. Dom får nog jätte gosigt tillsammans!

Undrar vem f-n Ossian har fått sitt HEMSKA temperament ifrån? Just nu är han rasande och ligger på golvet och bara skriker rakt och och fäktar med armarna... Om jag rör honom blir det tjugo resor värre så han får väl ligga där tills han lugnat ner sig själv. Och vad utlöste då detta vredesutbrott? Jo förstår ni, hans tåg till BRIO banan är ju magnetiska, (vagnarna sitter ihop med magneter). Han får ihop dom rätt, men när han lyfter upp en vagn så lossnar den ju från den andra och det gör honom fly förbannad. Han försöker gång på gång, men dom sitter inte ihop när han lyfter.. *sucka* Försök förklara för en 15månaders att det SKA vara så...

Det är fredagen den trettonde idag, vet inte varför jag nämner det för jag är inte speciellt skrockfull alls... Hade nog inget bättre att skriva bara...Hmm..

På söndag när jag varit hos Sandra och Husse på mässa ska vi träffas hemma hos min morbror i Tungelsta och gå på kalas. Det är både morbror och min yngsta kusin som ska hyllas. Tur att jag kom på det, ska köpa morbrors present idag i Haninge, det hade jag glömt bort.

Det ser återigen ut som en svinstia här hemma, funderar på att anställa moster Lena som städhjälp, hon är så bra på det :-) Undrar om hon ställer upp... Jag tvivlar, så denna fredagskväll är vigd åt storstädning... Underbart.

Nu ska jag föna håret, hejdå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag var du på ett riktigt skrivhumör ser jag :)

appropå humöret så behöver jag väl inte säga vem han brås på va?
(Tålamod har väl aldrig varit din starka sida)

krama ungarna från mig.

Anonym sa...

Det har inte varit så lätt att förklara för en tonåring heller så det finns nog i generna.