fredag 22 oktober 2010

Tråkiga minnen från förra hösten

Det är med blandade känslor jag släpper iväg mina små till förskolan idag. Ungefär vid samma tid förra året hände något på våran förra förskola som skakade om hela Ossians värld. Mer om det kan ni läsa här.

Redan innan detta hände var jag otroligt missnöjd med den förskolan men den här incidenten fick oss att snabbt söka vidare. Jag har i efterhand fått veta att det inte ens var ett barn som skrämde Ossian, under ett möte vi hade med förskolan så kom det fram att det var en fröken som gått runt med en läskig siliconmask på sig - Hur fan tänker man då?

Jag har tagit upp min ängslan till Spring i Benen, och dom har verkligen bemött den på bästa sätt. Ingen får ha något på sig som täcker ansiktet, och på Spring i Benen får bara snälla spöken vara. Det är lite lugnande men samtidigt kan jag inte riktigt släppa det som hände förra året och månaderna med mardrömmar som kom efter.

Egentligen tycker jag det är onödigt att ha spökfester för barn, jag ser ingen anledning till det. Räcker med påsken då man får klä ut sig. Men det är ju bara min åsikt.

1 kommentarer:

Madelene sa...

Oj! Har det redan gått så lång tid...kommer väl ihåg, utan att läsa inlägget hur orolig du skrev att Ossian va. Att han vaknade flera ggr per natt och att han talade om att han va rädd för något. Vad skönt att ni kunde ta upp det med det nya dagiset nu och att de respekterar det.