torsdag 21 oktober 2010

Update.

Stackars Oliver slog sig ordentligt tidigare ikväll. Utan min vetskap klättrade han högst upp på min crosstrainer och ramlade ner med ansiktet före. Nu har han ett ordentligt blåmärke i halva annsiktet, och som han skrek! Tårarna ville aldrig ta slut och han lämnade inte min sida på resten av kvällen. Stackarn! Det där blåmärket måste göra riktigt ont med, får se hur han verkar i morgon - kanske får han stanna hemma men då missar han halloweenfesten på förskolan, och det vore såklart också trist. Vi får helt enkelt se. Ett blåmärke kan man ju leva med, tänker mer om han går och har ett annsikte som dunkar av smärta - mindre roligt!

Jag har sytt lite ikväll. Det blev en trollkarlsmantel till Oliver som han ska ha tillsammans med sin hatt i morgon. Hade tänkt sy en likadan outfit till Ossian men där satte han sig bestämt på tvären: JAG SKA VARA ETT SNÄLLT SPÖKE!
Så jag klippte och sydde lite i ett lakan. Hoppas nu han blir nöjd, han har en väldigt klar uppfattning om hur saker och ting ska se ut den Herrn.

Ossian berättade en så gullig sak för mig vid middagsbordet; "Jag kallar min Evelina för Evelinis för jag älskar henne"!. Snuttjulle.

Nu ropar Husse att han vill ha sällskap i sängen. Ja sovsällskap alltså. Ingen av oss gillar att somna ensam, det är de där minutrarna innan man somnar varje kväll som är mysigast. När man ligger och tröttpratar med varandra.
Avslutar med ett citat som ni hört många gånger förrut, på många olika språk, men som känns så otroligt rätt just nu; Love conquers all. Amor vincit omnia. Kärleken övervinner allt.

0 kommentarer: