fredag 15 oktober 2010

Tidningsinsändare

Jag skrev en insändare till lokaltidningen då någon beslutade sig för att stjäla våran vardagshjälte. Dom kortade ner insändaren endel men såhär låter den;

Mamma, vem har tagit cykelvagnen?
"Man måste lämna tillbaka saker som man har lånat!"
Min treåring verkar ha bättre vett än den som stal min cyekl med barnstol och fastmonterad cykelkärra från Nynäsgård.
Du har vänt upp och ner på vår vardag! Jag är beroende av cykel och cykelkärra för att kunna ta mina två små barn till och från dagis.
Nu måste vi gå hemifrån 75 minuter innan tåget går varje morgon för att hinna, det är tidigt när tåget går klockan 7. Och varje kväll tar det ytterligare 75 minuter att hämta på dagis.
Om du har använt klart cykeln och kärran nu så kan du vänligen ställa tillbaka den där du "lånade" den!
Pendlande småbarnsmamma

0 kommentarer: