fredag 15 oktober 2010

Ingen mer Kajsa?

Andy är i väg på Akuten, han kan inte andas ordentligt och vi är övertygade om att det har med lilla Fröken Kajsa att göra. Han har alltid varit lite lite känslig mot katt, men det brukar gå över efter något dygn. Nu har vi haft Kajsa i två veckor och det blir bara värre och värre för Andy. Det som började som ett litet kli i ögat har nu resulterat i geggiga ögon, konstant snuva och andningssvårigheter.

Jag inser att vi inte kan ha Kajsa kvar. Andy tycker att vi ska testa om det finns några mediciner först, men vaddå ska han äta mediciner i 15år då eller?
Hur mycket jag än tycker om den här supermysiga, nyfikna och sociala kattungen så är sanningen den att om vi ska försöka omplacera henne så är det betydligt enklare nu när hon fortfarande är en unge.

Andy ville hur som helst att vi ska avvakta tills han pratat med läkaren, men å andra sidan var det inte han som låg vaken HELA natten och oroade sig över hans konstanta andningsuppehåll och det faktum att hans kropp låter som en hel industrifabrik när han andas.

Tråkigt är det oavsett, när vi hade Freddie kände han ingen allergi alls, och Freddie var ju också en huskatt precis som Kajsa.
Lustigt att folk gick och oroade sig för att Ossian skulle reagera på henne, men istället blev det Andy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem var Freddie och varför har ni inte kvar honom?

Johannah sa...

Freddie var en helt underbar katt som vi hade innan vi fick barn. Han var verkligen en stor del av våran familj och stod oss jätte nära.
Han vakade till och med över mig när jag var höggravid och hade värkar med Ossian, så cool katt.
Men när Ossian föddes blev Freddie otroligt svartsjuk, och när Ossian var 2-3månader fick vi lov att omplacera Freddie då han var aggressiv mot både mig och Ossian. Det kändes väldigt oroande att ha en katt som attackerade våran bebis. Och på nätterna hoppade han på mig, klöste mig i ansiktet och högg med i benen.
Nu bor Freddie på landet där han kan jaga råttor varje dag. Vi har fortfarande sporadisk kontakt med hans nya familj. Det känns fortfarande som ett bra beslut att omplacera honom.