måndag 11 oktober 2010

Om man får drömma...

Kan inte någon vänlig själ ge mig ett startkapital så jag kan jobba heltid med Pumpalot? Det går ju så otroligt bra just nu; får mail dagligen från butiker som vill sälja mina kläder och inte bara i Sverige. Det här är ju vad jag brinner för, vad jag vill göra.
Men verkligheten ser ut som så att jag gång på gång får tacka nej till alla dessa fantastiska möjligheter och beställningar för att jag inte har tid. Om jag bara hade en skattkista med guldpengar så jag skulle kunna hålla familjens ekonomi flytande i något år tills Pumpalot hunnit stabilisera sig som företag - då skulle jag inte tvekat en sekund.

Då skulle jag öppna en ateljé/butik där jag skulle sälja både Pumpalot, och ha lite "gästdesigners" i form av andra handsydda barnklädesmärken. Jag skulle sitta i min lilla ateljé och sy, ta emot kunder och sköta webbutik. Ja det skulle jag göra... Om man får drömma...

3 kommentarer:

erika sa...

jag tror o vet att det kommer att ske när stunden är inne ska du se..det kommer säkerligen..du är på gång=)du är så duktig

Ida sa...

Kan man inte få nåt form av starta eget stöd från typ skatteverket eller försäkringskassan? Har för mig det, värt att kolla upp iaf! :)

Johannah sa...

Jo det finns via arbetsförmedlingen, dock svårt att få och gäller bara under max 6 månader. Och frågan är om 6 månader räcker för att starta upp något? endel säger två år...