torsdag 5 november 2009

Har poletten trillat ner tro?

Min fina Ossian är tillbaka och trotsmonstret verkar ha gömt sig i garderoben. Förmodligen en ren tillfällighet och snart kryper han fram igen, men just nu njuter jag av min underbara kille som blev 23månader gammal igår!

Ossian är så duktig på att hjälpa till så, igår bakade, diskade, dammsög, torkade och skurade vi golven tillsammans! Och i morse när han vaknade så låg vi tillsammans i soffan, kramades och såg på Pippi Långstrump i nästan en timme - MYS! Som jag har längtat efter att få kura upp i soffan med honom och bara slötitta på film - tidigare han han inte velat sitta still mer än på sin höjd 10minuter. Underbart!

Dom ringde från dagis igår och sa att han hade feber. Så jag fick hämta hem honom. Ingen feber vad jag har märkt, han är precis som vanligt. Men enligt dagisreglerna måste han hållas hemma även idag, och på fredag har dom stängt pga. planering. Så Ossian kommer vara hemma ända till Tisdag, får se vad vi hittar på. Blir nog några besök till Familjecentralen iaf.

Igår kom mamma och Uffe hit och åt middag. Ossian åt upp en stor portion lasange och bad sen om mer "GOTT!" tyckte han att det var!
Mamma och Uffe hade varit till Ullared och shoppat så de hade med två stora påsar med kläder åt barnen; jackor, täckbyxa, fodrade stövlar, jeans, tröjor.. Allt var jätte fint och killarna har nya outfits på sig idag!
Mer kläder borde anlända i slutet av veckan, då från JNYdesign. Känner ni igen namnet så har ni förmodligen sett det på min Pumpalot blogg. Jag brukar nämligen köpa tyger därifrån, nu ska vi även vara testfamilj åt deras senaste klädkollektion. Vi har köpt färdiga klädpaket till reducerade priser och ska utvärdera dom efter en stunds användande. Ska bli spännande, gillar verkligen stilen på deras kläder - som ska vara skid- och sufinspirerade.

Idag är det dags för Ossians första tandläkarbesök, vi får hoppas att tandläkaren är snäll och ger honom ett Bamse-bokmärke, det brukar han få på vårdcentralen och det är en riktig hit!

0 kommentarer: