måndag 23 november 2009

Det gjorde mig riktigt rörd...

Min Ossian är en otroligt fin storebror. Ikväll när jag skulle natta barnen var inte Husse hemma från jobbet än. Jag la Oliver i sin spjälsäng och Ossian kröp upp i sin säng. När de druckit upp sin välling ville Oliver ställa sig upp i sängen, så jag fick lov att lägga en hand på hans mage, då blev han lugn. Men Ossian blev lite avundsjuk och snyftade i mörkret:
"Mamma, krama Ossian". Och vem kan motså det? Så jag gick över till honom, la mig ner och kramade upp honom. Vi låg så en lång stund, jag trodde nästan att Oliver hade somnat, men så börjar han gråta. Då säger Ossian:
"Mamma krama Oliver". Hur osjälviskt är inte det av en snart tvååring att säga något så fint?
Så jag gick över till Oliver igen och kramade honom tills han somnade. Och då sov Ossian också sedan länge. Världens finaste storebror!


I barnens fönster hänger numera en snögubbe till killarnas stora glädje! Dom pekar, skrattar, busar och pratar med snögubben. Ossian vinkar till och med åt snögubben utifrån varje gång vi går hemifrån. Det var ett bra köp!



Har precis skickat en ansökan till ett jobb jag VERKLIGEN vill ha. Det är som kundtjänsmedarbetare på Nynäsenergi, vilket innebär att min arbetsplats skulle bli här i Döden, visst jag måste åka och lämna barnen i Nynäs på förskolan men det är absolut hållbart, är ju bara en mil. Dessutom tycker jag det är pinsamt roligt att jobba i kundtjänst! Hoppas, hoppas, hoppas!

1 kommentarer:

Madelene sa...

Haha! Måste bara skratta år det där att du tycker det är roligt att jobba i kundtjänst! Välkommen till bla, bla, bla...var god dröj! :0D Haha! Eller: Välkommen till bla bla, det är Johannah du pratar med...Vänta så ska jag koppla dig vidare...