lördag 7 november 2009

Arbetslös!

Jaha, då var man arbetssökande igen. Slängde ihop ett CV och personligt brev i morse (fanns inget annat att göra halv sex en lördagmorgon). Skickade en tio ansökningar också. Från och med Januari ska Husse vara föräldraledig och det är min tur att försörja familjen, hoppas verkligen jag får något jobb. Söker mest kontors och receptionstjänster - det är där jag känner mig hemma. Men får man inget där får jag nog vidga mina vyer om några veckor, det svåra är ju att de flesta vill ha någon som börjar så snart som möjligt och det kan ju inte jag :-(

Idag ska vi möta Husse när han slutat jobba och åka till Saltsjöbaden. Ska hem till hans äldsta svenska vän. Alltså han är inte så värst gammal till åldern, utan dom har bara känt varandra länge, ända sen Husse flyttade till Sverige 1994.
Känner mig egentligen för trött för att åka, men det blir säkert bra så fort vi är där. Imorgon ska jag stänga in mig i sovrummet några timmar och sy. Barnen behöver nya kläder då de andra är urvuxna, och jag behöver tid för mig själv.

0 kommentarer: