lördag 7 november 2009

Är det här verkligen normalt?!

Någon borde montera in kameror i våra sovrum, det skulle nog bli underhållande tv.
22.45 - Mamman går och lägger sig. Övriga familjen sover redan.
22.50 - Ossian uppe och går. Mamman lägger honom igen.
23.00 Oliver gråter. Får nappen, somnar om.
23.25 - Ossian uppe och går. Mamman lägger honom igen. Han vill ha mamma hos sig så hon somnar där.
00.15 - Mamman ledsnar på alla sparkar från Ossian. Går och lägger sig i sin egen säng. Oliver vaknar av att mamma kommer. Gråter och det tar ett tag att lugna.
01.30 Oliver vill ha välling.
02.05 Ossian vaknar och vill också ha välling. Egentligen ska han inte ha det på natten men jag är för trött för en diskussion. Ger honom välling och stupar i säng..
03.00 Oliver gråter, tappat nappen.
03.20 Ossian kommer in till oss och vill sova hos oss.
03.45 efter mycket bökande i sängen säger andy åt mig att lägga mig i Ossians säng och sova några timmar där så tar han barnen.
05.30 Blir väckt av Andy som undrar om jag kan gå upp med barnen.

GOD MORGON SVERIGE!

3 kommentarer:

Monica sa...

Det låter nog ganska normalt tycker jag med två små..
Verkar som att Oliver vaknar när han tappar nappen.. har ni funderat på att ta bort den?
Med Ossian är det nog en sån period vid den här åldern, iaf om jag jämför med Wilda så va hon ju oxå sådär för inte alls länge sen!

"Men, snart är som tonåringar och sover dygnet runt!"
haha mm.. för det är ju en tröst nu..

Anna sa...

Jag tycker det låter jobbigt :( Och hoppas verkligen att du får sova en helnatt snart.. det är verkligen guldvärt!

Men hur gammal börjar Oliver bli? Han kanske snart kan stoppa in nappen själv? Sover han i spjälsäng eller er säng?

När Ebba var 9 månader flyttade vi henne till eget rum å sen dess har hon stoppat in nappen själv.. men vi har allt från 3-5 nappar i hennes säng så hon hittar ju alltid nån.

Johannah sa...

Anna, han är 10mån men stoppar inte in nappen själv tyvärr.. Han sover i egen säng, men det känns som sagt inte värt att flytta in honom till Ossian - då kommer det bli ännu mer kaos när dom väcker varandra.

Monica, vi ska ta bort nappen i dec när andy är ledig. är för jobbigt att göra det när vi inte kan sova ut ordentligt, och då kan man sova på dagtid om det behövs!