torsdag 8 oktober 2009

Till er som har barn i Ossians ålder

Hur mycket skapande och kreativa saker får era barn syssla med på dagis?Tydligen så pysslar, ritar, målar, lerar etc. aldrig "små barnen" på vårat dagis, och idag på öppna förskolan (tog med båda barnen dit idag) så säger deras förskolelärare att det är riktigt illa, att små barn också behöver få expremitera med färger, formet etc. Jag har själv känt att det är konstigt att dom aldrig gör sånt på dagis, och nu fick jag det även bekräftat av en pedagog.Hur har ni det på era förskolor?

4 kommentarer:

Monica sa...

Hos Maria så målar och pysslar dom ofta när dom inte är ute i skog och mark!

Hippiemamman sa...

På Mollys förskola (1-3-åringar) pysslar de ganska ofta. De håller på med lera, ritar, använder fingerfärg och grejar. Vad synd att de inte får göra det på Ossians förskola!

Anonym sa...

På mitt första dagis (för länge länge sen) lekte vi med fingerfärger, lera och pysslade mest hela tiden. Där gick bara barn som var 1-3 år.

Johannah sa...

Tack för era svar. Jag har själv jobbat på några olika förskolor och där skapade vi också med de små.
Det här gör mig så jävla förbannad. Ska begära ett möte med fröknarna för att dikutera deras tankar kring detta, om det inte blir någon ändring tänker jag byta dagis.