måndag 12 oktober 2009

Ångest och lite små ledsen...

Igår stötte jag på min symaskinshandlare på mässan. Vi började prata lite om vilken maskin jag ska byta upp mig till. Dom har ju en helt otrolig service i den butiken för inom ett år får man helt fritt byta symaskin och ändå få tillbaka hela summan på vad man gav för den. Kanon, speciellt eftersom jag känner starkt att min maskin inte duger när man syr flera timmar varje dag. Vi pratade fram och tillbaka, någongång i framtiden vill jag ha en brodyrmaskin men har absolut inte råd nu. På andra symaskinsmärken kan man först köpa en vanlig maskin som sen kan köpa en lös brodyrenhet till senare, men tyvärr går inte det på Janome. Och jag gillar Janome och kommer nog att vilja fortsätta på samma märke..

Så han sa att eftersom jag bor i samma håla som honom, och eftersom jag jobbade på mässan och var så trevlig (vi pratade i säkert två timmar) så kunde jag få köpa utställningsexet dom haft på mässan. En riktig kanon maskin som både agerar symaskin och brodyrmaskin. Normalpriset är 31.000 för den maskinen, jag skulle få den för 18.500. Kan ta det på avbetalning, men jag har inget fast jobb så jag får inget lån. Har legat sömnlös hela natten och ältat det här. Det här är en sån grej jag kommer ångra hela livet om jag inte köper... Jag vet redan vad Andy kommer säga så det är inte ens någon vits att fråga honom. Jag skulle höra av mig så fort jag bara kunde, för han säljer den såklart vidare om någon annan hinner före. Jag själv vill bara gråta!

0 kommentarer: