onsdag 28 oktober 2009

Klantig morsa!

Idag är Ossian hemma från dagis. Vi ska nämligen till Familjecentralen (aka. öppna förskolan) kl 13.00 för fotografering. Som ni redan har sett blev Ossians dagis foton katastrofala så vi gör ett nytt tappert försök idag. Tänkte även försöka mig på en syskonbild på O och o.
Därefter ska vi bege oss till Haninge och leta födelsedagspresent åt Andy. Han fyller år på fredag och önskar sig "bara ett kort, det räcker". Känns inte så roligt att ge bort, så vi ska försöka hitta på något annat med.

I morse var jag världens sämsta och klantigaste mamma. Tänkte först inte skriva om det här för jag skäms så mycket, men sen tänkte jag att "va fan"; sånt kan hända även den bästa, så here it comes. Jag satt och broderade på min underbara symaskin, eller jag broderade väl egentligen inte så mycket - det mesta sköter den själv och det blir mycket dötid att sitta och vänta på den. Så jag gick ut i köket för att ta något att dricka. Ossian var snabb som en vessla, fram till symaskinen, stoppa fingret under nålen och GALLSKRIK! Nålen gick av men satt kvar i fingret. Andy fick dra ut den, jag grinade, Ossian grinade, Oliver grinade. Det var kaos. När vi torkat bort blodet så ser vi att det inte vad så illa som det först verkade och fem minuter senare sprang han runt som om inget hänt. Ska hålla koll på fingret under dagen, men tror inte det är någon fara. Mitt samvete är det värre med...

1 kommentarer:

Monica sa...

Shit vad läskigt!! Förstår att du inte känner dig så bra efter det!
Men som du säger, allt kan hända även den bästa!
Tur att han inte blev så skadad!