lördag 17 oktober 2009

Fan fan fan!

Jag är så arg och frustrerad just nu. Igår på vårdcentralen sa jag till läkaren att jag inte vill ha kåvepenin utskriven till Ossian för jag får inte i honom det. Läkaren lyssnade med röven och skrev ut det ändå med uppmaningen "Det är du som bestämmer!".

Jävla pucko läkare är han! Varje gång Ossian får öroninflammtion (vilket känns som vardagsmat just nu) får han kåvepenin och vi bråkar om den där medicinen varje dag - och eftersom vi inte får i honom minstra lilla droppe så blir han inte frisk så fort som han skulle kunnat.

Varför skriver man ut medicin till små barn som smakar apa? och varför ger man flytande medicin till ett barn som vägrar att både äta och dricka? Hur är det då tänkt att man ska få i honom något?

Jag har lusläst hela internet känns det som för tips på hur jag kan få i honom medicinen, men INGENTING funkar.



Han har inte ätit någonting sen lunchtid i torsdags, och bara druckit några få klunkar.

Grannarna klagar på att han skriker dygnet runt och jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte mer. Jag kan inte få honom lugn och tyst, jag kan inte få i honom mat, vatten eller medicin.

4 kommentarer:

Madelene sa...

Tyvärr är det så att kåvepeninen smakar skit oavsett hur eller med vad man blandar den med! Jag har dock hittat ett sätt som får den att ev kunna gå i. Filmjöl! Mycket filmjölk och mycket typ jordgubbssylt i! Det sura i filmjölken får bort en del av det beska i kåvepeninen, men inte allt tyvärr, och sylten gör att de känner det söta och förhoppningsvis vill ha mer.

Madelene sa...

Och sätt en lapp i trapphuset att Han är sjuk i både Öroninflammation och halsfluss så grannarna vet att det är därför han skriker...då borde de inte säga något tycker man!

Johannah sa...

problemet är ju att han inte vill äta NÅGONTING. Har tom testat med godis som han inte får äta i normala fall, men han vill inte ha in NÅGOT i munnen :-(

Madelene sa...

Förstår att han har ont om han har halsfluss...det känns nog inget vidare att få något i munnen då. Du har antagligen testat glass med?Får han i sig lite isglass så bedövar det lite med kanske samtidigt som det ger socker som ger honom lite mer energi och vätska.. Vet faktiskt inte hur du ska göra annars...låt ätbara saker ligga framme så att han kan ta för sig när han själv känner för det, så att han känner att han kanske får bestämma när han ska stoppa något i munnen...trugar man så kan det bli motsatt effekt med...då kanske han inte vill bara för att han blir erbjuden.