onsdag 7 oktober 2009

Dagiskaos...

I går när jag lämnade Ossian fick jag veta att väldigt många ordinariepersonal var sjuka och att under eftermiddagen skulle det bara vara vikarier där. Tänkte inte så mycket på det då Ossian inte brukar ha problem med främlingar.

I morse när jag skulle lämna honom vägrade han gå in på dagis. Han stod ute på gården och skrek "INTE DAGIS! INTE DAGIS! OSSAN GÅ HEEEM!". Det har aldrig hänt tidigare, har aldrig ens varit med om något som ens liknar det där. Ossian brukar älska att gå till dagis och brukar inte vara sen med att säga hejdå till mamma och springa in till kompisarna.
Det slutade med att jag fick bära in honom på avdelningen och som han grät när jag gick. Det var hemskt! Egentligen hade jag ju kunnat ta hem honom igen men det skulle sända så fel signaler till honom - dels skulle han kunna få för sig att dagis är farligt eftersom mamma tar hem honom igen och kanske även kommer han att tro att varje gång han gråter så slipper han gå dit. Så han fick gå, punkt slut.

När jag hämtade honom ville han direkt att vi skulle gå, så brukar han heller inte bete sig. Så jag tog beslutet att i morgon får han vara hemma och sen får vi se om personalen är tillbaka på fredag eller inte. Pratade med en annan mamma, hennes barn visade också tydligt att det var annorlunda på dagis just nu. Och fröken sa själv att det är rörigt, inte som vanligt och många nya ansikten. ush, jag vill ju att dagis ska vara en trygg plats för mina barn. Men sjukdomar finns överallt... tyvärr.

0 kommentarer: