måndag 26 oktober 2009

Familjedag

Måndagar är våran familjedag. Då är Ossian ledig från dagis, Andy är pappaledig, jag är mammaledig och Oliver är hemma som vanligt. Vi brukar försöka hitta på något med barnen på måndagar, idag stod Andys lekland på schemat. Det var jätte mysigt, så roligt att även lille Oliver börjar uppskatta att vara där, han jagade en boll i typ en timme, fick aldrig grepp om den men han hade jätte roligt. Och här hemma far han runt med gåvagnen nu, och har börjat släppa greppet helt och stå själv i några sekunder!
Ossian han pratar som aldrig förr, det ploppar ut nya ord hela tiden - så roligt att han kan kommunicera med oss på ett helt annat sätt nu. Han är inte alls lika frustrerad längre, nu när han kan uttrycka vad han vill. Det är verkligen jätte skönt och allt känns mycket mer harmoniskt runt honom nu.

Tyvärr var det här den sista måndagen vi kommer att ha tillsammans. Nästa vecka går en av Andys kollegor på pappaledighet och Andy har lovat att jobba måndagar medans han är borta. Känns jätte tråkigt, nu kommer han bara vara ledig en dag i veckan igen :-(
Nåja, jag har bestämt mig för att Ossian ska få vara ledig på måndagar ändå, tänkte börja gå till Öppna förskolan då. Dom bakar på måndagar och barnen får ta med sig sina bakverk hem, ska bli mysigt!

Imorgon börjar våran vardag igen. När Ossian är på dagis ska jag och Oliver på babykonsert i Kyrkan. Det är inte fullt så religöst som det låter, det är faktiskt riktigt mysigt. Dom tänder massa ljus, sen sitter vi framme vid altaret i ring och sjunger barnvisor. Efter typ en fyrtio minuter är det fika i församlingsgården.

I morgon kväll ska jag skruva ihop crosstrainern för äntligen har vi fått en ny del (det var ju en spricka i den vi först fick). Ska bli sååå skönt att svettas!!

1 kommentarer:

Emma sa...

Jag såg andy i forum igår. Han satt o filosoferade i en fotölj med en juice eller nåt