söndag 18 oktober 2009

Dagens agenda

Tycker det är måttligt roligt att mina barn helt plötsligt vill gå upp klockan 05 igen, vad hände med sovmorgon till 07? Verkar vara ett minne blott!

Idag ska jag.....sy! Jag ska sy ärtpåsar, kanelbullar, tårtor, tröjor, byxor, overaller och tossor. Känns lite vanskligt att ta hem den nya maskinen i morgon när jag har så mycket att sy, hoppas på en ordentlig genomgång i butiken så jag bara kan packa upp den och fortsätta att sy.

Börjar bli en redig hög med kläder att ta med på marknaden på lördag - men jag har hellre för mycket än för lite. Man vill ju tilltala så många som möjligt och det får ju inte se halvtomt ut i ståndet.

Ossian har börjat äta igen. Vi har tvingat i honom medicin, han spottar ut endel men tror han får i sig lite med för han verkar må bättre. Känns dock måttligt roligt att hålla fast honom och spruta ner världens kanske äckligaste smörja i halsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni hört med läkaren hur ni ska göra med kåvepeninet om ni inte får i Ossian allt? Det är väl ett penicilin och såna är ju absolut inte bra att ta bara delar av dosen av...

Johannah sa...

Vi har pratat med läkarna varje gång han fått kåvepenin (fem eller sex ggr nu) och dom bara fnyser åt mig och tycker att det kan väl inte vara så svårt.
Jag har även bett om annan medicin men dom vägrar ge honom det. Känner mig helt maktlös och får magknip varje gång vi får skiten utskriven...