onsdag 9 februari 2011

Update

God kväll.
Barnens inskolning flyter på bra och när veckan är slut är dom helt klara. Dom trivs kanonbra på nya stället. Ossian har flera gånger sagt "fröknarna skriker inte på mig på Ankaret". Det känns bra i mamma-hjärtat att ha fått bort dom från det andra stället.

Uniflex har ju sagt att jag var välkommen tillbaka till utbildningsförvaltningen efter inskolningen, jag har nu försökt få det bekräftat i en veckas tid - men de skyller på allt ifrån sjukdommar till att de inte får tag på rätt personer som kan fatta beslut. Å andra sidan håller det projektet bara på i två veckor till, kanske de tycker det är onödigt att lära upp mig för så kort tid - vilket jag i såfall förstår men tycker det är dåligt att ge en falska förhoppningar.

Hur som helst har jag två nya jobb på gång, inga kanonjobb alls men vi behöver pengar. Jag ska på en intervju imorgon om Andy kan smita från jobbet ett tag och vabba. Barnen har nämligen fått feber nu ikväll, genomförkylda är dom också.
Jobbet är i Älvsjö och på deltid. Det är som administratör/mötesbokare. Den delen med att boka möten känns inte jättekul men som sagt; Vi behöver pengar.
Det som är bra är att de behöver någon som startar omgående, så jag hoppas på att kunna börja på måndag om jag får jobbet.

I helgen ska vi ut till Ingarö och bada badtunna. Mamma och Uffe har inskaffat sig en som vi ännu inte hunnit prova. Ska bli riktigt mysigt. Barnen längtar också efter sin älskade mommo och moffa.

Avslutar med ett sött Ossian Citat
"Du kan säga halt om du vill, men jag tänker säga slippery!"

Det är bra att ha två språk så man själv kan välja vad man vill säga! :-)

2 kommentarer:

ossians och olivers mormor sa...

Du skriver 2 nya jobb, vlket är det andra förutom i Älvsjö?

Johannah sa...

inne i stockholm som telefon försäljare. intervju nästa vecka men hoppas mer på det i älvsjö