torsdag 3 februari 2011

Jag badar naken med mina barn!


Läste just en tråd på familjeliv och höll på att garva ihjäl mig. Tydligen får man inte längre bada badkar med sina barn - om man inte har badkläder på sig. Det stackars barnet kan ju faktiskt bli skadad för livet av att se sina föräldrar nakna och dessutom är det ju väldigt lätt att barnen pillar på sina föräldrars könsorgan.

HAHAHA! Jag och Andy badar alltid nakna med barnen. Vore ju hemskare att sätta på oss badkläder och på det sättet visa för barnen att våra kroppar/nakenhet är något man ska dölja. Och dra på trissor - våra barn leker inte med mammas och pappas könsorgan :-D


Hur gör ni och vad tycker ni om den här debatten? Jag har allvarligt aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara konstigt att bada med sina barn.

8 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Hahahaha!!! Här badar vi nakna med barnen, vi springer omkring nakna efter en dusch tex och vi kliver upp ur sängen nakna. Det är naturligt att vara naken. Skulla nåt av barnen få för sig att röra vid mig, har dock inte hänt hittills, får jag väl förklara att man inte gör så.

Undrar hur den där personen beter sig i simhallen där man ska tvätta sig med tvål över hela kroppen naken INNAN man sätter på sig badkläder och ska bada. ;o)

Johannah sa...

Haha den där bruttan är ju bara för rolig, vet du vad hon skrev nu? "Jag skulle inte vilja gifta mig med en man som sett sin mamma naken eller badat naken med henne. Handlar ej om att det är sexuellt för DOM, för det fattar jag väl att det troligtvis inte är, men det äcklar mig när man ska vara naken med sitt eget blod. Enligt mig är man naken med sin man och annars är kroppen något man skyler."

mamma sa...

Naket är naturlig! Ossian såg mig topless i badrummet när han var lite yngre, han utbrister "mormor, du har tuttar som min mamma"Nu vet han vad jag har för kön iallafall då:)

Johannah sa...

Åååh nej Ossian har sett BÅDE mammas och mormors tuttar, nu kommer han behöva terapi i vuxen ålder :-D :-D :-D

Linda w L2K sa...

Hahahaha!!! Stackars människa!!!

Hon skulle se oss på somrarna när vi bastar. Det är jag, min man, våra barn, min mans föräldrar, mina föräldrar, min bror med sambo och barn, min mans syster med man och fyra barn... Alla samtidigt. Plus några till... Nakna. I samma bastu!!!

Martina sa...

Jag badar naken med barnen men min man badar med kalsongerna på. Men det är enbart för att skydda sina känsligare delar så de inte hamnar under någon hoppande fot eller så haha
Annars har vi inga problem med att gå nakna efter en dusch eller så.

Therese sa...

Haha, jag läste också den tråden och badar naken med mina barn som dessutom är 6 och 3 år ;-)
Hade inte haft en tanke på att det skulle vara knäppt innan jag såg den där tråden.
Jag har alltid badat naken med dom och dom ser nakenhet som något naturligt.
Sen när jag fick en kommentar av Anton när han var ca 4 år som var "mamma, jag tycker du har låååååånga bröst" så var det väl inte så kul att höra.
Man säger ju att "av barn och fyllon får man höra sanningen" och det stämde i detta fall haha ;-)
Trevlig helg!
Kram Therese

Raisa sa...

Det är verkligen konstigt och lite snedvridet för det tar fokus från det som verkligen är problem nämligen övergrepp och våld mot barn. I stället för krafttag där så börjar man debattera en sådan här meningslös och idiotisk sak. Ska man bada med kläder i badkar? Nej det är nog bara att bada på och med kläderna på...Ha det skönt i badet!!