fredag 25 februari 2011

Jag vill verkligen komma över detta beroende!

Att jag har problem med shopping vet ni ju sedan tidigare. Jag har just lovat min man att jag inte ska shoppa NÅGONTING (förutom mat och sånt) denna månad eftersom jag fått slinga + klippa håret och ska på bio imorgon. Just nu känns det riktigt bra och jag hoppas det kommer fortsätta såhär. Men tyvärr kommer det nog bli ruggigt jobbigt om ett tag - jag brukar ju bota min ångest med att shoppa. Min psykolog säger att det kommer bli lika svårt som en alkholist eller rökare att sluta med sitt beroende. Jag är precis lika beroende som dom. Ni hjälper mig igen denna månad va? Jag behöver stöd!

2 kommentarer:

Ida. - The princess is here! sa...

Jag har oxå svårt att låta bli att shoppa. Framförallt om jag mår dåligt!
Hade en del stunder under 2005 då jag hade långa perioder med kraftig ångest och jag shoppade då vill jag lova. Shoppade jag mådde jag bra, och det resulterade i mängder med kläder som aldrig kom att användas och klädkonton hos olika katalogföretag!

Jag hejar på dig!
Jag vet själv hur svårt det är att låta bli, så jag hejar verkligen på dig!

Anonym sa...

Hej, är oxå en shoppaholic... Skitjobbigt ibland när man inte VILL shoppa men inte kan låta bli för att det är så billigt/ fint mm. Mår ju så bra just då och ångest sen.. Kramar