måndag 19 juli 2010

Suck!

Kollade mitt jobbschema inför denna vecka. Jag jobbar dagtid på onsdag och sen har jag ansvarsjour resten av dagarna. Jag tycker inte om att ha ansvarsjour, det är skit läskigt. Att ensam ha fullt ansvar över en butik som jag jobbat extra i sen april känns inte helt okej. De i personalen jag ska bestämma över kan rutiner och annat mer än jag själv. Att jag dessutom inte får minsta krona för besväret känns sådär :-/

Jag hade nog inte haft något emot att ha jouren om jag jobbat i butiken lite längre och lärt mig allt. Men jag känner mig som en komplett idiot som inte kan någonting alls när jag har jour. Ingen rolig känsla.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Det viktigaste när man "chefar" över folk som kan mer än en själv (så är det ju oftast, som chef ska man styra ihop allt, men de man chefar över är ju oftast mycket bra på varsitt område) är att man erkänner detta och säger till Pelle som är expert på charken tex att "Pelle, nu ska vi göra detta, hur gör vi det på bäst sätt tycker du? Jag vet ju att du har mycket bättre koll på detta område än jag har..." Det brukar folk gilla, att få höra att de kan något, och då brukar allt flyta på på bästa sätt... En ansvarig/chef ska inte vara bäst på alla områden utan snarae vara bäst på att utnyttja alla andras kunskaper på dessa områden! Förstår dock om det känns lite läskigt till en början att vara ansvarig på detta sätt, men jag är säker på att det kommer gå jättebra för dig :)

Johannah sa...

Tack för att du tog dig tid att svara Sofie <3

Tyvärr är butiken ganska liten så när jag har jouren är vi bara två stycken i hela butiken. En sitter i kassan och jag ska ha ansvaret för ALLT annat. Så det finns ingen jag kan fråga.
Det som stör mig är att jag aldrig blev tillfrågad om jag vill göra det här, och nu har jag luskat fram att ingen av de ordinarie vill ta ansvaret med jouren eftersom det är FÖR mycket ansvar och inga extra pengar.
Jag tycker det är fult att då smussla in oss extra anställda i det, utan att fråga...