fredag 23 juli 2010

Barn och nakenhet

Följde en debatt på Familjeliv. Tenderar att fastna där hipp som happ nu förtiden. Och egentligen vet jag inte varför, för det slutar bara med att jag blir förbannad på någon idiot.

Hur som helst diskuterades det nakenhet på allmäna platser, och till största delen handlade det om nakna barn på badstranden.

50% för nakna barn = naturligt och inget konstigt
50% emot nakna barn = Varför naken när det finns badkläder/badblöjor och dessutom massa pedofiler?

Jag tycker att sålänge man har blöjbarn ska dom även bära blöja på stranden. Det finns liksom ingen anledning att inte ha det enligt mig. Och nej, jag skulle inte låta mina barn springa nakna på en fullpackad strand, jag ser inte vitsen med det. Vi vuxna gör det inte, så varför ska barnen göra det då?
Hemma hos mormor på landet kan dom vädra snopparna hur mycket dom vill, men där finns heller inget folk.

Jag vill citera en kommentar som någon skrev på Familjeliv "har du naken bilder ditt barn på facebook eller liknande också? Eller vart går gränsen? Om han är för allmän beskådan bland massor av folk i sahället så är det väl helt okej det med då?"

Så kan jag också känna. Vart går gränsen?
Min gräns går vid att hemma får man vara naken, och på platser där endast familjen kan se.
Vart går er gräns?

3 kommentarer:

Anonym sa...

blöjbarn i blöja/badbyxor på allmän plats
hemma kan det vara skönt att vädra blöjrumpan då ingen ser

barn utan blöja skall använda badkläder/underkläder på allmän plats ej naket tack!
hemma går naket bra om så önskas

ännu större barn typ skolbarn (som vi har) klär inte av sig nakna!?
har vi kommit på denna sommar
då ingen av våra som är 6½ år och
7½ år har klätt av sig nakna för att ens springa i mormors vattenspridare utan det skall ALLTID vara badkläder på!

så nu är det nej tack både från oss vuxna och nej från barnen med naket!

--
såg dock på semestern på Gotland tjejer ca 16-18 år sola topless och ALLA glor, NEJ tack även där.

---

skulle dock aldrig falla mig in att sätta på dotra hela bikinin utan hon går bara i bikinibyxorna på stranden eller hemma. på simskolan i badhuset gäller baddräkt.

(med följden att många kommenterade tvillingpojkarna??!!??
en i badshorts och en i rosa/lila blommiga bikinitrosor)

bikini för små barn är onödigt
bikini för dom som behöver bikini kommer senare o så även önskan från lite större tjejer (ca 8-18 år) kommer senare.

/m

Anna sa...

Ebba är naken hemma (när vi får henne till det ;-)) och hos mormor/farmor nu när det är varmt och det är sommar.

Jag skulle aldrig ha henne naken på en strand (hon är ju inte torr ännu!) och inte när hon blir äldre heller.

Jag har heller inga nakenkort på fb eller bloggen.. Eller några men inte så man ser snippan eller rumpan utan det finns badbilder med bar över kropp. Vilket är helt naturligt när dom är barn tycker jag.

tova sa...

Hehe, känner igen det där med att man ofta bir förbannad när man läser på Familjeliv... vissa verkar ju inte ha annat för sig än att sitta och skriva provocerande inlägg där :P
Kram