fredag 10 april 2009

solig långfredag med familjen

God kväll!

Har haft en riktigt bra dag. Vaknade 06.30 av att Ossian kom in i vårat sovrum och väckte oss. Vi åt frukost tillsammans och satte oss sedan i bilen. Åkte ut till Torö och tittade på hur det såg ut där, hur mysigt som helst. Åh vad jag saknar att bo i skärgården! En vacker dag när jag är rik och berömD ska jag minsann också ha panoramafönster och havstomt!

Dom hade en jätte söt liten restaurang i ett rött litet hus precis vid bryggorna längst ut på Torö. Det var stängt idag, men husse och jag bestämde att vi absolut ska åka dit i sommar - såg helt otroligt mysigt ut.

På vägen tillbaka till Ösmo stannade vi på kvantum och handlade mat till morgondagens påsklunch. Väl hemma åt vi lunch och därefter sov Ossian middag på balkongen medans husse och jag passade på att städa lite.

När barnen vaknat tog vi en långsam promenad i solskenet till Snorrespark. Vi hade med matsäck och lekte där i någon timme innan vi gick hem.

Husse lagade en helt fantastiskt god middag bestående av smördegsinbakad lax med spenat, sparris, mandelpotatis och aioli - det var sååååå gott!

Ikväll har vi tittat på En shopaholics bekännelser på datorn, den var helt okej men böckerna är mycket bättre. Tråkigt att de måste korta ner berättelsen så mycket när de ska göra film av böcker. Känns som om historien inte blir fulländad, men jag kanske känner så just för att jag läst böckerna flera gånger om?
Här kommer lite foton från Snorrespark,och Ossian hade faktiskt jätte roligt där även om bilderna säger något helt annat, han ser verkligen ut som världens suraste unge på varenda bild...

Får se om jag hinner/orkar skriva något i morgon, direkt efter lunch åker vi nämligen till Norrtälje och kommer tillbaka på söndag eftermiddag. Annars får jag önskar alla en GLAD PÅSK!



2 kommentarer:

Mamma och Uffe sa...

Vi önskar er en Glad och solig Påsk

lena sa...

vi önskar en glad påsk
Tompa Lena Peggie Lasse