tisdag 28 april 2009

Dagarna går så otroligt fort...

Nu när jag har så mycket att sy springer dagarna förbi, och jag lägger mig aldrig före midnatt längre - snart börjar det väl ryka om maskinen, så mycket som den får jobba! (Lugn mamma, ska snart köpa mig en egen så jag slipper slita på din!)

Ossian är en bestämd liten trotsunge;
Dagiskamraten Anthony tjatar på Ossian "Ossian, you have to have your hat on!". Varje gång Ossian tar av sig mössan är Anthony där och säger ifrån. Tillslut får Ossian nog, vänder sig om och säger; NO! och kastar mössan på backen igen.

Blir alltid så glad när jag får höra att Ossian använder sig av det engelskaspråket på dagis!
Anthony har tydligen börjat vara lite "storebror" över Ossian, för Ossian han är ju "so cheeky!". Vilket betyder busig! :-)
Tur att någon håller koll på min trotsunge!

0 kommentarer: