tisdag 7 april 2009

kan hända att jag är dålig på att blogga...

...men prioriterar inte att sitta framför datorn när solen strålar utomhus, får väl göra ett undantag för att hålla Monica tyst ytterligare en vecka ;-)

oj, vad skönt det var att skriva på det här tangentbordet, fingrarna dansar fram över knapparna - VI HAR NY DATOR OCH DEN ÄR GRYM! Så skönt att slippa den suger seeeega laptopen. Kanske ska sudda ut det där jag skrev överst, för nu blev det plötsligt ett rent nöje att skriva ju!

Dagarna springer förbi, vi är ute i princip hela dagarna och bara myser i solen. Idag är det dessutom helt vindstilla och jag kunde amma utomhus på en bänk i solskenet. Våren är riktigt underbar! Det är många som klagar på svenska hösten och vintern, men vet ni vad? Våren skulle inte kännas så här underbar om vi inte precis gått igenom månader av mörker, kyla och slask. Jag älskar Sverige och dess årstider, och det ska mycket till för att jag skulle byta bort det.

Här hemma mår vi okej. Oliver är fortfarande jätte förkyld, han hostar så han gråter och häromdagen kom det till och med blod :-(

Ossian är snorig som alla andra dagisungar. Husse är genomförkyld. Men jag mår bra!

Hoppas denna förkylningsepedemi ska ge med sig nu när det börjar bli varmare ute. Vi har varit sjuka konstant sen i oktober ungefär...

Idag ska vi förmodligen hem till Tompa (morbror) för han fyller år. Men det beror lite på hur Andy känner sig senare, och om vi får komma lite tidigare än klockan 18. Ossian ska ju helst sova vid sju och då hinner vi knappt dit innan det är dags att åka hem igen.

I morgon kommer familjen Boge hit (min bästa kompis Sandra, hennes man och deras två barn). vi ska äta middag tillsammans, för sen åker dom till Åre i 3 veckor... Lite hejdå middag alltså.
På torsdag får vi finbesök av familjen Magnusson (bloggläsaren Monica, hennes man Danne och förtjusande Wilda). Monica, påminn mig att ni ska få Wildas mössa!!
På fredag har vi ännu inga planer.
På lördag ska vi till Norrtälje på 60års fest, sover kvar till söndag.
ja, det är väl ungefär den här påskveckan ser ut.

Har köpt ett påskägg åt Ossian och fyllt det med torkade frukter, russin, majsbågar, riskakor och flingor ;-)

Näe, nu ska jag gosa med Oliver... Lägger in lite nya bilder på Oliver som nu kan le och Ossian i sin nya färggranna jacka.

3 kommentarer:

Anna sa...

fint väder.. jadu.. tänk om man fick det.. igår snöade det ännu mer här.. *suck*

Emma sa...

åh va fin han var i jackan!!! Och den passade perfa till mössan!

Monica sa...

Håller inte alls med dig om årstiderna! Jag skulle inte gnälla att alltid ha 25-30 grader och sol! :-D

Lilla skrutt Oliver då! Hoppas att han blir frisk snart!!

Får se hur vi gör på torsdag då! Blir ju sent och dom stora skruttarna ska ju sova vid samma tid!

Ni har ruskigt söta ungar!! Dom har ni gjort rigtigt bra! :-D