torsdag 19 november 2009

Städning ala Frun

De som känner mig väl vet att städning inte är min starkaste sida. För några år sedan hittade jag en "städ-tråd" på Familjeliv.se (ett forum för föräldrar). Där fick jag tipset att skriva små lappar med alla rum som skall städas. Sen drar man en lapp, städar rummet som står på lappen och när man är klar får man 30min rast (eller 15min om man har ont om tid). Sen drar man nästa lapp, och fortsätter på det sättet tills man har ett skinande rent hem. Klockrent! Hade glömt bort metoden men så plötsligt kom jag på den idag påvägen hem från dagis. Så, det blir min städmetod idag! :-)

1 kommentarer:

Anonym sa...

annars är 15 min om dagen en bra metod!
sätt äggklockan på 15 min och plocka på.
när klockan ringer är du klar och kan njuta av förhoppningsvis ett lite mer städat hem.

fungerar bäst när som små sover.

att sedan låta barnen hjälpa till med städningen är något bra att läsa dom redan som små...

/m

hoppas du sov gott när du sov middag och det blir en ny vana