torsdag 19 november 2009

en annan oro...

I Nynäshamn finns bara 16st lediga jobb, och till största delen är det vård/lärar- eller säljjobb. Kvalificerade säljare. Det är jag inte. Så att jobba på hemmaplan kan jag nog sluta drömma om. I Haninge, grannkommunen finns hela 57st jobb varav 12st är inom skola och 17st är inom vård. Kommer nog inte hitta något där heller.

Så det blir till att pendla till huvudstaden. De flesta jobb börjar kl 08.00 som jag söker, reception-administrationsjobb. Dagis i nynäshamn öppnar tidigast 06.30.
För att hinna till jobbet, OM det ligger riktigt nära centralstationen i Sthlm så måste jag gå från dagis SENAST 06.40. Och då är det bråttom. Vi får hoppas att man bara kan slänga in barnen genom dörren på dagis typ.

Såg nu att det inte ens går någon buss så vi är på dagis till halv sju.. Så nej, jag kommer inte KUNNA börja jobba kl 08.00 i Sthlm. Panik!

5 kommentarer:

erika sa...

Hej hej, inom vården är det inte riktigt betyg o skola alla letar efter det är hur man är som person visst det kanske är en merit att ha jobbat inom vården men inte alltid prova du=)

Monica sa...

men kolla inte enbart på platsbanken, kolla typ monster, metrojobb etc. och företags egna hemsidor! Eller ring helt enkelt till nån butik, eller vad som i nynäs och kolla om dom behöver folk! Ibland kan det ge nåt att bara skicka in en ansökan trots att dom inte utannonserat att dom söker folk!

Anonym sa...

Monica, jag gör det med. Börjar få lite panik bara eftersom ingen hört av sig :-(

Anonym sa...

Jag säger precis som Monica, gör inte misstaget att söka jobb på arbetsförmedlingen, det är inte där jobben finns! Många företag vill inte ha folk som "bara" söker på AMS, därför lägger de inte ut sina jobb där. Sök på andra sidor, men främst, gå runt till olika ställen och lämna ditt CV. Tex personlig assistans kanske skulle kunna va något för dig? Du har ju erfarenhet, helt ok lön, och lämnar du CV till ett par PA-företag kan jag i princip lova dig jobb inom kort! Kanske inte heltid, men deltid till en början är ju bättre än ingenting, och har du tur ligger jobbet nära där du bor också! Lycka till! /Sofie

Johannah sa...

Jobba med människor är inte det jag helst vill göra. Men måste jag så måste jag väl.. Mycket hellre kontor, det är ju det jag gillar!