söndag 22 november 2009

Lycka är att ha en bror!

Vilken toppen helg! I fredags åkte vi och lämnade barnen på Ingarö. På vägen hem blev det först ett stopp på ICA Maxi i Nacka, därefter åkte vi till Huddinge och köpte två bilstolar som ska fraktas över till England och slutdesinationen blev en jätte mysigt thairestaurang i Nynäshamn. Jätte härligt att få äta en lugn och väldigt god middag i lugn och ro! När vi kom hem kröp vi upp i soffan och tittade på IDOL tillsammans. Så härligt att få lite tid och ork att ro om varandra och inte bara barnen!

I lördags städade jag ända fram tills det var dags att åka ut till Ingarö. Vi åt middag och spelade Skip-boo (jätte roligt kortspel, samma tillverkade som UNO). La mig relativt tidigt medans de andra fortsatte partajet. Jag har svårt att slappna av och dricka alkohol om alla andra gör det, tycker att minst en vuxen bör hålla sig nykter när det finns barn i huset. Och tyvärr är det i princip alltid jag som får dra det "lasset". Gör mig inte så mycket egentligen, men vore roligt att någon gång få bli lite yr i bollen. Nästa helg har lillasyster tjugoårsfest och då ska jag minsann få festa lite. Husse blir hemma med barnen!

Idag var vi i Mölnvik på Värmdö. Köpte massa roliga julsaker på Brisak, kollade på julmarknaden och åt lunch med mamma och Uffe innan vi åkte hem till döden igen. Här hemma har vi bara myst och lekt med barnen. När de somnat kröp jag och Husse upp i soffan och tittade på "Nu är det jul igen". Det är tradition att se hela den serien veckorna före jul här hemma. Älskar dom filmerna, så himla mysiga.

Måste erkänna att jag är lite orolig över hur den här natten ska sluta. Oliver sover i sin säng, i barnensrum för första gången... Kommer en rapport i morgonbitti, eller kanske rent av i natt? På återseende!

0 kommentarer: