tisdag 17 november 2009

Får man gråta?

När ska dessa sömnlösa nätter ta slut? Upp minst en gång i timmen hela natten och sen vill dom gå upp från allt mellan 03.45-04.30. Jag går under snart!
Stämningen hemma är allt annat än bra pga. denna jävla brist på sömn... Varför varför varför skaffade vi barn så här tätt?? Den äldsta har en ordentlig tvåårskris med mardrömmar och oro, den yngsta har precis haft seperationsfas och nu miljarder nya tänder.... :-(

Hade varit så mycket enklare om vi hade haft makens familj närmare med, för lite avlastning... Men känns inte som en aktuell barnvakt när man måste flyga till England...

2 kommentarer:

Anonym sa...

bryt först ihop och sedan bit ihop
har varit i samma sits som du och det ända som hjälper är att ta timme för timme det GÅR inte att hetsa upp sig över ALLT på en gång

även om det låter hårt lägg företaget vilande några dagar och släpp "duktighetsrocken" och bara var mamma
herregud när jag var i din sits så orkade jag knappt hasa mig till postlådan 300 meter bort...

och du driver ett företag 100%, klart som fan du är trött för du skall ju hela tiden prestera och prestera mera

släpp allt och "bara var" i några dagar och varva ner så blir allt bättre

kanske någon kan ta stora någon stund på dagen för en promenad eller kanske han kan sova över hos någon

ju mer du/ni hetsar upp er över att DET INTE FUNGERAR ju mer blir barnen hetsade och allt blir bara värre

tro mig, har varit precis där du är och efter alla år så har jag bara en sak att säga - inga fler barn samt STORA minnesluckor över den tiden som var innan lilla blev ca 1 ½ år och började på dagis och jag fick gå till jobbet och VILA!!!

vi hade stor hjälp av BVC psykologen som jag gick hos 1 gång i veckan under långa perioder när det var som värst.
nä det är inte fult att be om hjälp och man behöver "ösa ur sig" hos någon annan så man orkar vidare

så andas och lägg ner allt förutom att bara vara mamma några dagar så ska du se att det sakta men säkert löser sig

vill du ha mer råd o tips hör av dig
annars vänd dig till BVC och be om psykologhjälp samt be om hjälp så ni bägge får sova om så bara en hel natt.
för sömnbrist är det militäriska bästa torteringssättet och får man inte sova, ja då fungerar ingenting annat

lycka till

/m

Johannah sa...

Tack för att du svarat så långt, det gör mig glad. Tyvärr är det ju väldigt svårt att lägga företags/söka jobb biten på is för jag har en månad på mig att hitta ett jobb. Då tar mina mamma dagar slut och Andy tar över. Otroligt stressande!

Ang kurator kontakt så har jag fått en kontakt, men det är svårt att hitta en tid som passar. För jag vill inte behöva ta med något av barnen dit.

Är väl lite tur i oturen att symaskinen är trasig och ska på lagning idag, men samtdiigt är det svårt att släppa och bara vara mamma som du säger. Jag ska försöka, men är rädd att jag inte kan.